Monday, January 19, 2009

Isnin Yang Ceria

Pagi ini sebelum ke pejabat, saya ke rumah ibu kerana mahu mengambil sesuatu. Selepas mengambil barangan yang diperlukan, saya membuka periuk di atas dapur. Bau kari kambing menusuk ke hidung. Apa lagi, ambil roti tiga keping dan makanlah...Sedap...Sudah menjadi lumrah, saya perlu bersarapan awal, perut akan berkeroncong sekitar jam 8 pagi, jadi perlu diisi terlebih dulu sebelum memulakan kerja.
Ketika enak menikmati kari kambing dan roti, ibu bertanya, hendak ke mana saya pada hari ini sebab berbaju kurung Riau warna hijau. Baju ini hanya dipakai sesekali sahaja, malah di pejabat terdahulu pun, saya belum pernah memakainya, cuma ketika menghadiri majlis tertentu pada sebelah malam. Saya katakan belum confirm lagi hendak ke mana, cuma cadangan mahu ke Spectrum Ampang, insya-Allah pada sebelah petang bertemu seorang usahawan yang buka kedai cermin mata. Diharap usahawan yang mahu ditemui itu sudi meluangkan masa untuk saya bertemunya pada hari ini.
Setiba sahaja di pejabat dan duduk seketika, saya menghubungi Salwani, Penyelaras PR Avon, hendak minta tajaan barangan Avon untuk kad keahlian yang bakal dikeluarkan oleh Irna Yakin Travel & Tours. Alhamdulillah, tidak perlulah saya faks surat itu, sekadar e-mel sahaja kepada mereka. Harap dipermudahkan segala urusan hari ini...Banyak yang lagi yang perlu diminta dengan kenalan dan kawan-kawan di luar sana. Semoga semuanya bermurah hati dan sedia membantu biarpun saya tiada lagi di dalam dunia media massa.

4 comments:

Anonymous said...

http://lavender-jmkjunk8.blogspot.com/

Kak Ana, comment sket blog tu :)

Unknown said...

Dah lama tak berblog. Busy ke???

UnGu VioLet said...

salam kenal.. salam ziarah.. ade mase, ade masa jemput ke rumah pulak yer..

raihanah said...

Aton, kak ana dah comment dalam blog awak.tks.

Azeda,
busy menimba ilmu sekarang ni dan berkemas rumah, tengok album lama, kenangan sepanjang bekerja sebagai wartawan. nak disusun semula, punggah besar-besaran..