Friday, January 09, 2009

Semalam Berlalu

Semalam, tidak sempat saya coretkan di dalam blog ini kerana kesuntukan masa. Seperti biasa, sesudah menghantar Hajar, saya dan suami bersarapan dan memilih Restoran Rejab di Jalan Belangkas. Pilihanku tose manakala suami roti canai. Sesudah itu, menghantarnya pulang dan saya pun memulakan kerja, tugasku ke pejabat Matta di Desa Pandan. Hati tertarik dengan poster Malaysia Umrah and Muslim Tour (Masum) yang diadakan untuk kali kedua di negara ini. Tahun lalu, saya mengajak anak-anak ke tapak pameran Masum, tempatnya di Shah Alam, seksyen 7. Tahun ini, nampaknya sekali lagi di tempat yang sama, lantas saya memberi pandangan bahawa tempat pameran itu kurang sesuai sebab persekitarannya yang panas terik. Biarpun di ruang pameran tertutup tetapi kasihan melihat peniaga kecil di tapak pameran yang terpaksa berpanas seharian. Cuaca sebegitu juga menyebabkan kita yang datang pun terasa malas hendak menjamu mata, apatah lagi membeli. Mungkin lebih selesa jika diadakan di PWTC atau Kuala Lumpur Convention Centre seperti Matta Fair atau Mas Fair. Saya berharap pihak yang terbabit akan mengadakan pameran seumpama itu di tempat yang lebih selesa untuk menarik lebih ramai pengunjung pada masa akan datang.
Pada sebelah petang, di pejabat, diadakan mesyuarat dan diikuti kunjungan ke pejabat Irna Yakin Travel and Tours yang sedang dalam kerja-kerja baik pulih. Insya-Allah, pertengahan bulan depan, kakitangan pelancongan akan berpindah ke pejabat baru itu di Taman Melati. Dekat betul dengan Secret Recipe dan Satay Haji Samuri. Malah, tempat itu boleh disifatkan memang 'happening' sebab banyak restoran dan perniagaan...senang nak layan kawan-kawan jika datang menjenguk nanti.

1 comment:

Anonymous said...

Wahhhh, seronok tu layan Kopitiam pun ada :)