Tuesday, February 03, 2009

Nostalgia Berita Harian

Tidak sempat saya coretkan di dalam blog ini minggu lalu apabila menjejakkan kaki semula ke pejabat Berita Harian di Jalan Riong, Bangsar, Kuala Lumpur. Wah, tersergam megah dan indah Balai Berita, yang banyak meninggalkan kenangan manis kepada diriku.
Sudah semestinya saya gembira apabila bertemu kawan, kenalan dan rakan-rakan lama. Dari boss hinggalah vendor, masih ada yang mengenaliku biarpun sudah empat tahun tidak menghayun langkah ke sana, iaitu sejak bertugas di Berita Publisihing bersama-sama majalah Jelita. Tidak sangka tetapi semuanya nyata. Kali terakhir saya meninggalkan tempat itu ialah pada 31 januari 2005 dan pada 29 Januari 2009, kakiku melangkah ke sana sekali lagi. Namun, kunjunganku ke sana bukan untuk mencari peluang pekerjaan di sana tetapi untuk mencari peluang menjalin kerjasama dengan akhbar Berita Harian/Berita Minggu.
Pertemuan dengan Kak Yati dan Encik Mizal pada dasarnya nampak positif. Insya-Allah, harap segala-galanya berjalan lancar demi kebaikan dan hasrat membawa umat Islam ke Tanah Suci.
Seronok apabila sempat bertemu rakan lama, namun, tempoh saya di sana terasa singkat, tidak cukup rasanya tidak meluangkan masa lebih lama di pejabat lama. Tempat jatuh lagi dikenang, ini pula tempat menimba ilmu dan mencari rezeki.
Diharap pemergian itu bukan yang terakhir buat saya dan dua lagi rakan setugas yang turut menghadiri perbincangan dengan Kak Yati dan Mizal. Seronok juga melihat telatah Mizal yang banyak idea dan pandangan.
Ok. saya sambung nanti. Ada kerja sedikit ni. Temu janji yang perlu dipenuhi.

2 comments:

ennieva fauzi said...

kak ana, abang Jai tu memang kreatif..kelakar pun ye...semua sini keje keras...pendekata memang happy sangat keje kat sini...

raihanah said...

Betul tu, memang kelakar orangnya abang jai itu. tuan-tuan haji yang kak ana bawa tu pun terhibur dengar cerita dia.
Semoga awak terus happy di situ.