Wednesday, May 26, 2010

Holy Land

Kaabah sentiasa menggamit bakal tetamu Allah
Dari paras 19, Hotel Al-Safwah Orchid

CL di samping rakan setugas
Rakaman oleh krew TV9

Bergambar kenangan bersama CL

Menuju ke Maulid Nabi

Di Bukit Pemanah, Uhud
Si cilik bergambar di ladang unta di Hudaibiah

Penggambaran di Jabal Thur

Di Jaaranah

Ustaz Hidayatullah (kiri) dan Ustaz Roslan (kanan) - orang kuat Irna Yakin Travel

Berhampiran King Abdul Aziz Gate

Penggambaran di dataran Masjidil Haram

Makan time - nasi mandy kambing, air tangan Ustaz Hidayatullah
Gembiranya mereka!
Tanda mata dari Bukit Uhud
Akar Siti Fatimah
Sekitar Uhud
Masjid Quba'

Di Quba'
1,2,3...action
Makan time lagi! Memang sedap nasi lemak n kari kambing...
Tanah Suci oh Tanah Suci!. Rindu terus membara biarpun baru bersua. Rakaman penggambaran Kembara Usrah dari 8 April hingga 20 April meninggalkan kenangan manis lagi abadi kepada setiap tetamu Allah.
Rakaman penggambaran oleh krew TV9 turut diadakan di beberapa tempat yang mungkin atau tidak pernah dijejaki oleh tetamu Allah tatkala menjejakkan kaki ke Tanah Suci.
Bukit Magnet, Maulid Nabi, Kudai, Perkampungan Bani Hashim dan tempat Bilal bin Rabah diseksa adalah antara lokasi penggambaran. Memang menarik dan sungguh mengujakan. Jika mahu mendapatkan gambaran jelas mengenai tempat2 berkenaan, jangan lupa tonton Usrah pada 13 Ogos, 20 Ogos, 27 Ogos dan 3 September 2010.
Rakaman penggambaran turut diadakan di Al-Safwah Royale Orchid yang mana krew merakamkan ucapan Aidilfitri dan pengalaman rakan blogger, CL atau Haji Azli yang bertugas di hotel berkenaan.

7 comments:

Ummi Humaira said...

salam hjh...

bestnya , bahagianya , terujanya....

lambatnya rasa setiap hari nk bertukar hari ...he he he

raihanah said...

salam ummi

sedang menghitung harilah tu!
tak lama lagi dah nak berangkat...seronoknya...doakan saya ke sana ye ummi. tks.
semoga mendapat umrah mabrur

manzlie said...

salam from Makkah


alhamdulilah dan jutaan terimaksih pada Pn raihanah kerana sudi meluang kan waktu bersama CL di Al safwah royale orchid..


syukran


waslam

SmiLe WorLd said...

huhuhuhu...sob...sob...sob... T_T
rindunyer kat 2 tempat suci nih.....
thanz pn krn m'bw sy ke sini....
takkan sy lupa jasa baik puan....
smp hari ni sy tak pernah lupe pun saat ketika di mekah n madinah....
kalau ade rezeki teringin utk kembali ke sini..... hubhuhuhuhu...touching tiap kali tgk gambar kt mekah n madinah....

raihanah said...

Salam CL
saya pun mengucapkan jutaan terima kasih kerana sudi menerima saya dan krew tv.
syukran

raihanah said...

Salam Amaani (smile world)

memang paling seronok bila menatap gambar2 di makkah dan madinah. tak pernah jemu...kumpul duit dan berdoalah supaya dimurahkan rezeki untuk ke tanah suci lagi....

ismail said...

Assalamualaikum Puan Hajjah,saya tumpang gembira di atas pencapaian tinggi,baik secara persaorangan maupun kejayaan syarikat Puan Hajjah.Saya doakan usha murni Puan Hajjah memudahkan perjalanan umat Nabi S.A.W ke tanah suci di berkati serta di limpahi hidayah dari Nya.
(ismail b. hashim,nstp ipoh)